Grad Kragujevac popustima na cene karata pokušava da spasi gradski prevoz, pošto se sve manje Kragujevčana vozi lokalnim autobusima.

Sva pravna lica koja se opredele za kupovinu preko 100 godišnjih karata za zaposlene, za gradski prevoz u Kragujevcu, ostvariće popust od deset posto u svim zonama.

To je jedna od stimulativnih mera za povećanje broja korisnika javnog gradskog i prigradskog prevoza koju je, na predlog Skupštine društva Gradske agencije za saobraćaj, donelo Gradsko veće.

U zoni A godišnja karta za zaposlene iznosi 26.400 dinara, a sa količinskim popustom od deset posto iznosiće 23.760 dinara što znači da poslodavac može da uštedi 264.000 dinara.

Na taj način Gradska agencija za saobraćaj izlazi u susret pravnim licima, a putnicima garantuje bezbedan prevoz, jer su svi korisnici javnog gradskog prevoza osigurani.

Očekivanja su da će preduzimanjem podsticajnih mera s jedne strane i smanjenjem odnosno eliminacijom nelojalne konkurencije od strane nelegalnih taksista s druge strane, postići pozitivni finansijski efekti.

Portal Pressek, ranije je objavio da Kragujevčani kao prevozno sredstvo sve manje koriste gradske autobuse. Ako je suditi po izveštaju Gradske agencije za saobraćaj, jedini koji se u gradu na Lepenici autobusom voze sve češće su osnovci.

Naime, tokom 2017. godine u Kragujevcu je prodato 227 hiljada karata za prevoz manje nego godinu dana pre, što predstavlja pad za 7,3 odsto.

Prodaja mesečnih markica za zaposlene takođe jo opala za 3,8 odsto. Tokom prošle godine, Gradska agencija za saobraćaj prodala je 45.786 mesečnih karata koje koštaju po punoj ceni, što je za 1.827 manje nego 2016. godine.

Autobus češće u odnosu na prethodnu godinu koriste samo osnovci. Učeničkih karata prodato je tokom prole godine za 5 odsto više.

Činjenica da je i onako jeftin taksi prevoz sredinom prošle godine dodatno pojeftinio svakako je doprinela smanjenju broja putnika u autobusima i smanjenju prihoda gradskih prevoznika.

Samo po osnovu manjeg broja prodatih dnevnih i mesečnih karata beleži se pad prihoda u iznosu od oko blizu 20 miliona dinara.

U Gradskoj agenciji za saobraćaj za ovakvu situacju krive nelojalnu konkureciju koju im prave linijski i „divlji“ taksisti, kojih je, kažu u svom izveštaju, sve više.