Kragujevčani kao prevozno sredstvo sve manje koriste gradske autobuse. Ako je suditi po izveštaju Gradske agencije za saobraćaj, jedini koji se u gradu na Lepenici autobusom voze sve češće su osnovci.

Naime, tokom 2017. godine u Kragujevcu je prodato 227 hiljada karata za prevoz manje nego godinu dana pre, što predstavlja pad za 7,3 odsto.

Prodaja mesečnih markica za zaposlene takođe jo opala za 3,8 odsto. Tokom prošle godine, Gradska agencija za saobraćaj prodala je 45.786 mesečnih karata koje koštaju po punoj ceni, što je za 1.827 manje nego 2016. godine.

Autobus češće u odnosu na prethodnu godinu koriste samo osnovci. Učeničkih karata prodato je tokom prole godine za 5 odsto više.

Činjenica da je i onako jeftin taksi prevoz sredinom prošle godine dodatno pojeftinio svakako je doprinela smanjenju broja putnika u autobusima i smanjenju prihoda gradskih prevoznika.

Samo po osnovu manjeg broja prodatih dnevnih i mesečnih karata beleži se pad prihoda u iznosu od oko blizu 20 miliona dinara.

U Gradskoj agenciji za saobraćaj za ovakvu situacju krive nelojalnu konkureciju koju im prave linijski i „divlji“ taksisti, kojih je, kažu u svom izveštaju, sve više.

Da njihove žalbe nisu bez snova pokazuju i rezultati pojačane kontrole taksi prevoza koju poslednjih mesec dana sprovodi gradska uprava zajedno sa Saobraćajnom policijom i Policijskom upravom Kragujevac.

Neposedovanje taksi dozvola razlog je što je od početka februara, u Kragujevcu iz saobraćaja je isključeno 39 taksi vozila.

Pored neposedovanja taksi dozvole za vozača ili vozilo, ostali prekršaji sa kojima se na terenu susreće saobraćajna inspekcija su korišćenje tableta umesto taksimetra, linijski prevoz putnika, ali i obavljanje taksi prevoza vozilom koje nije registrovano za tu namenu.

Taksisti kragujevačkih taksi udruženja žale se, međutim, da su oni mnogo češće na udaru kontrola, i da nikakve akcije neće sprečiti linijski prevoz i „divlje“ taksiste koji i njima predstavljaju nelojalnu konkurenciju.

- Ni jedna akcija ništa neće da promeni. Kad neko „odozgo“ stvarno bude rešio da istera stvari na čistac, tek tad će i da razjure prve što natrpaju po pet ljudi u kola i voze po ceni karte, a da im je trošak samo benzin.

Oni ni Bogu tamjana ne plaćaju, a nama sve traže i da budemo prijavljeni i da platimo takse, a niko ne pita odakle, kaže kragujevački taksista.

Akcija kontrole taksi prevoza nastavlja se i dalje.