Grad Kragujevac daje relativno velike subvencije „Čistoći”, „Zelenilu”, „Grobljima”, „Vodovodu”, „Tržnicama”, sportskim centrima i slično, ali i pored toga ona prave dugove i ne pružaju zadovoljavajuće usluge građanima.

Ipak, u ovdašnjim preduzećima nema blokada, utuženja, izvršenja, nepredviđenih troškova. U suštini u ovom trenutku sva kragujevačka komunalna preduzeća su likvidna i u stanju su da izmiruju sve svoje obaveze.

Nedavno su „Čistoća“, „Parking servis“, „Gradske tržnice“, „Gradska groblja“ i „Vodovod i kanalizacija“, odlučili da svojim zaposlenima isplate po 22.620 dinara solidarne pomoći.

Ukratko, u takvoj situaciji i njihove usluge bi morala da bude kvalitetnije, a Kragujevčani zadovoljni njihovim funkcionisanjem. Međutim, u praksi to i nije tako. 

U anketi, portala Presssek, građani smatraju da većina javno-komunalnih preduzeća funkcionišu bolje nego pre godinu, ali svi tvrde da mora i može bolje.

Kragujevčani se i dalje žale na uređenje grada, na pune kontejnere, iako ističu da je situacija sa odvoženjem smeća mnogo bolja danas nego što je to bila početkom godine.

Pritužbe su i na pritisak vode u pojedinim delovima grada, ali i na neretke havijara kada je reč o snabdevanju vodom.

- U suštini sam zadovoljan, dosta toga se popravilo. Lično, imam problema sa pritiskom vode, to je problematično i moralo bi da se reši. A što se tiče cene mislim da su u redu, ni previsoke ni preniske, kaže Njegoš Đukić.

Ima i onih koji smatraju da „Parking servis” mora bolje da reši problem parkiranja u samom centru.

- Mi koji živimo u samom centru, preko puta opštine, ne možemo da parkiramo svoje automobile u dvorištu ispred zgrade. Sve je zauzeto. Često se vozim i po 10-15 minuta samo da pronađem slobodno mesto. To nije u redu. Prostor ispred zgrada je naš, pa bi „Parking servis”, pored godišnjih karata za parkiranje, morao da nam obezbedi i naše mesto.

Ili nek naprave neku javnu garažu, pa da smanje „pritisak” na prostor između zgrada, kaže Jovan Đorđević.

Mirjana Aksentijević kaže da u Kragujevcu boravi samo zimi. Zadovoljna je grejanjem, za koje kaže da je dobro, ali:

- Mislim da je grejanje dobro, ali ima problema sa čistoćom u samom centru, ali i van grada. Cene za naše plate su visoke, naročito za penzionere, to je strašno.

Iskreno meni je dobro, ali znam puno ljudi koji jednostavno nemaju.

Mislim da bi cene tih usluga mogle da budu i niže, smatra Mirjana Aksentijević.

Kragujevčani se žale i na higijenu i uređenje onih delova grada koji bi morali da budu za primer, a to je prostor oko pijaca.

- Uličice oko Zelene pijace u samom centru su zaista prljave, nema dovoljno kanti, a ni kontejnera. To se mora rešiti. Isto je i na Maloj pijaci na Bubnju, i na pijacama u Stanovu i Aerodromu. To su prostori gde se prodaje hrana i to mora da bude uređeno i čisto. Ne sme da se oseti miris kontejnera pored tezgi sa voćem i povrćem.

A mora i da bude uređeno, neko i tim mora da se bavi, kaže Jelena Paunović.

- Grejem se na gas, koliko imam toliko se i grejem, tako da ne mogu da ocenjujem usluge „Energetike”. Grad je čistiji nego ranijih godina, barem ovde u centru, ali  po predgrađima nije najbolje. Više truda se mora uložiti.

A cene su kako za koga, to bi bio najtačniji odgovor. Za mene je još podnošljivo, ali ima ljudi kojima je skupo, tvrdi Miloje Radovanović.

U zavisnosti od dela grada gde žive, neki hvale, a neki kude „Energetiku”. Primera radi, u Erdogliji su zadovoljni grejanjem, a oni koji žive na Aerodromu žale se na ledene radijatore.  

Vladimir Karić se žali na grejanje:

- Trenutno nemam grejanje i ne radi mi ni jedan radijator u stanu, ali su mi ljudi iz „Energetike” bar pomogli savetima - što je dobro.

Nije dobro što nemam grejanje.

Sa druge strane, grad je neznatno čistiji. Konačno nemamo velikih problema sa odnošenjem smeća, ništa ne ispada iz kontejnera i kamiona, ali to može i mora mnogo bolje, kaže Vladimir Karić.