Američki časopis „Car and driver” preporučio je Fijatu da „ubije neprivlačni 500L” koji se proizvodi u Kragujevcu, jer mu je prodaja u SAD drastično opala, na jedva 1.413 komada tokom cele 2018. godine.

Taj časopis s međunarodnim tiražom, čiji je jedan od slogana „Govorimo onako kako jeste”, u svom oktobarskom izdanju, ima članak „Šta popraviti u Fijatu”, koji je objavljen na internetu.

Problem Fijata je to što mu prodaja, od 2011. godine kada se vratio na tržište SAD, koja se popela na 46.121 automobil 2014. godine, od tada stalno opada, te je 2018. godine prodao svega 15.521 vozilo, računajući celokupnu Fijatovu, sada „ostarelu i nevoljenu gamu”: 500, 500L, 500X i 124 spajder.

Fijatov ukupan godišnji promet u SAD je tako manji od jednonedeljne prodaje Fordovih kamioneta F-150, piše časopis.

- Poboljšanje bi bilo da najpre Fijat ubije neprivlačni 500L. Potom bi ta kompanija trebalo da napravi modernu verziju svog nekada popularnog modela - jednostavnog, pristupačnog FIAT-a 124, koji mu je pomogao sredinom šezdesetih godina. Fijat bi mogao da ga izgradi na onome što već ima: na mazdinim „kostima” koje čine osnovu sadašnjeg fijata spajdera. Time bi se vratio korenima: da bude BMW Serije 3 za siromašnog čoveka: robustan, pristupačan, zabavan za vožnju i smišljen da kupcu pruži samopouzdani osećaj „Al' izgledam dobro!”, isti kao kada se obuju italijanske kožne mokasine, piše „Car and driver”.

Uz to, „Car end driver” preporučuje da u skladu s potrebama tržišta Fijat izgradi dva modela koja bi imala „snažnu prodaju”: jedan bi bio kompaktni krosover, a drugi mali terenac koji bi vratio ime nekada visoko popularne kampanjole, koja je posle Drugog svetskog rata bila Fijatov odgovor na američki džip.

- Sve verzije bi trebalo da dobiju nervozne, a pouzdane i snažne motore od 2,0 litra sa 175 konjskih snaga, potpomognute šestostepenim ručnim ili osmostepenim automatskim menjačem. Sledile bi abart, hibridne i električne verzije visokih performansi, a jednostavne tehnologije, navodi se u tekstu.

Sa početnim cenama u SAD ispod 25.000 dolara (23.000 evra) i gornjom granicom nešto iznad 30.000 dolara (27.000 evra), „ti automobili bi bili korisni, sportski i baš odgovarajući, jer ko u svojoj garaži ne želi ljubav s odmora u Italiji?”, zaključuje „Car and driver”.