Kragujevačka publika najviše posećuje pozorišne predstave, filmske projekcije i koncerte popularne muzike, a o kulturnim programima se najviše informišu od poznanika i prijatelja i preko društvenih mreža.

Ovo je pokazalo istraživanje kulturnih potreba i navika građana Kragujevca, koje je uradilo udruženje „Sunce”.   

Istraživanje je rađeno na uzorku od 200 ispitanika starosti od 15 i više godina putem ankete, a u okviru fokus grupa o kulturnim potrebama i navikama ispitano je četrdesetoro mladih i dece uzrasta do 15 godina.

Istraživanje je obuhvatilo segmente informisanosti građana, posećenost kulturnim programima, zadovoljstvo kulturnim sadržajima, ali i participaciju građana u njima.

Istraživanje je pokazalo da građani Kragujevca posećuju sadržaje u kulturi i prema svojim interesovanjima ustanove kulture, a kako je navela Damjana Jovanović iz udruženja „Sunce” prilikom predstavljanja rezultata, a 20 do 30 odsto je neodlučnih građana koji čine neaktivnu publiku.

- U prethodnih 20 godina ovakva istraživanja nisu rađena što je pokazatelj da kultura ranijih godina nije bila toliko važna oblast, ali i pokazatelj naše rešenosti da kulturni život podignemo na viši nivo, rekao je Miljan Bjeletić, član Gradskog veća za kulturu.

Rezultati ovog istraživanja pokazuju, ističe Bjeletić, da su ustanove kulture koje se bave savremenim stvaralaštvom konačno vidljive, pre svih Dom omladine koji je napravio ozbiljan iskorak i sa 500 posetilaca 2016. godine prošle godine dostigao broj od 9.000 posetilaca.

On je dodao da Knjaževsko-srpski teatar, 2016. godine imao 7.000, a prošle godine više od 17.000 posetilaca.  

Prošlogodišnje istraživanje, na nivou ustanova kulture, pokazalo je da je broj posetilaca u odnosu na 2017. godinu povećan za oko 20 procenata.