Projekat Escape Room, koji su kreirali učenici Prve kragujevačke gimnazije, jedan je od pobedničkih projekata u okviru konkursa “Digitalna ekspedicija Izazov“. U prvom ciklusu konkursa “Digitalna ekspedicija Izazov” pristiglo je 171 prijava iz 106 škola sa teritorija 80 gradova i opština Srbije, a projekat Escape Room je zahvaljujući svojim inovativnim pristupom uspeo da se nađe među odabranim pobednicima.

Ovaj konkurs drugu godinu zaredom zajedno realizuju Zavod za unapređenje obrazovanja i vaspitanja, Zavod za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja i Inicijativa „Digitalna Srbija” u okviru programa „Nova pismenost”, koji partnerski sprovode Američka agencija za međunarodni razvoj (USAID) i Propulsion.

Kako bi poboljšali nastavni proces i unapredili digitalnu pismenosti, učenici Prve kragujevačke gimnazije su u okviru projekta Escape Room kreirali edukativne igre u skladu sa važećim nastavnim planovima i programima predviđenim za učenike osnovnih škola od 5. do 8. razreda. Igre su bazirane na platformi Minecraft koja je najzastupljenija u obrazovnom svetu, a ujedno predstavlja i jedno od najbezbednijih okruženja koje može da se koristi u obrazovanju. Cilj je da igrači izađu iz sobe, tako što uspešno reše zadatke koji su im postavljeni u sobi.

- Današnji učenik je sposoban da se prilagodi upotrebi savremene tehnologije u učionici mnogo brže nego što je to potrebno nastavniku ili roditelju. Za njih je rad na Izazovu bilo zanimljivo putovanje tokom koga su učestvovali u transformaciji nastavnog plana i programa predmeta Informatika i računarstvo u nastavne aktivnosti koje nastavni proces čine zanimljivijim i učenicima prijemčivijim. Podsticanje nastavnika da za različite nastavne aktivnosti koriste raznovrsne tehnološke alate može da podstakne učenike ne samo na interesovanje za učenje, već i istinsko razumevanje pojmova i pojava u nauci i društvu, naglasila je profesorka i mentorka tima Katarina Veljković.

Tim su činili učenici tada 3. razreda Prve kragujevačke gimnazije, odeljenja učenika sa posebnim sposobnostima za računarstvo i informatiku, Mihajlo Đurović, Stefan Grujičić, Matija Marković, Petar Mihajlović, Strahinja Đaković i Filip Pantić.

U prvom ciklusu konkursa “Digitalna ekspedicija Izazov” pristigla je 171 prijava iz 106 škola sa teritorija 80 gradova i opština Srbije. Ukupni nagradni fond konkursa je milion dinara.

Program Nova pismenost radi s građanima, medijima, kompanijama, obrazovnim sistemom, influenserima i državnom upravom kako bi se najbolje prakse medijske, informacione i digitalne pismenosti našle među temeljima savremenog srpskog društva.