U kragujevačkom odboru Narodne stranke zahtevaju od nadležnih službi da preispitaju odluku i odustanu od dalje gradnje javne garaže u centru grada, a postojeći izgrađeni objekat prilagode drugim sadržajima.

- Dok po Evropi niču zeleni gradovi, povećava se broj biciklističkih staza, uvodi električni transport, u centru Kragujevca na skoro jednakoj udaljenosti od dve osnovne škole na prostoru gde je nekada bila zelena površina, a kasnije privremeni parking, grad Kragujevac umesto prostora za decu i mlade, park sa drvećem, gradi monumentalni objekat koji će pored svih ostalih namena u senku staviti desetine prozora i stanova. Stanovnicima ovog dela grada zelene površine će ostati samo u sećanju, kažu u Narodnoj stranci.

Kako je portal Pressek ranije pisao prva javna garaža u Kragujevcu gradi se u Ulici Kneza Miloša. (LINK).

U Narodnoj stranci ističu da su analizirajući dostupne podatke došli do podatka da je cena izgradnje garaže po metru kvadratnom oko 450 evra.

- Tražimo odgovor od nadležnih na pitanje odakle ovaj iznos ako stručnjaci iz oblasti građevine govore da je cena izgradnje luksuznog stana do 450 evra po kvadratu. Takođe, za razliku od stana garaža nema bočne zidove, fine završne radove, gusto sprovedenu instalaciju, skupe prozore i stolariju i sl. Pored toga, investitor stambene zgrade ima obavezu da kupi građevinsko zemljište za objekat koji gradi dok grad za svoju investiciju dobija besplatno građevinsko zemljište površine oko 12 ari, kažu u gradskom odboru Narodne stranke.

Inače, portal Pressek ranije je objavio da ovaj objekat gradi konzorcijum firmi Strabag doo Novi Beograd i Strabag AG Spital/Drau Austrija, koji su posao dobili na javnoj nabavci koju je raspisalo preduzeće JKP Šumadija iz Kragujevca. (LINK)

U Narodnoj stranci ističu da nisu protiv izgradnje javnih garaža i smatraju da su one potrebne Kragujevcu. Predlažu da se garaže podižu po obodima gradskog jezgra, na mestima gde postoje adekvatne pristupne saobraćajnice, gde izgradnja objekata ne ugrožava okolno stanovništvo i gde se objekti neće graditi na štetu drugih potrebnijih urbanih sadržaja.

Takođe traže odgovor od nadležnih i na pitanje „da li je postojala kompanija iz Kragujevca koja je mogla da bude nosilac posla ili je morao na tenderu posao da dobije austrijski Štrabag, u Srbiji poznata firma koja je radila rekonstrukciju Trga republike”.