Punih devet godina nema nikakvog vidljivog kontakta vlasti sa rukovodiocima FCA, u cilju pravljenja i predstavljanja plana za dalji razvoj kragujevačke fabrike. Ovakvim odnosom, prema do skora najvećem izvozniku u Srbiji, doveden je u pitanje opstanak FIAT-a u Kragujevcu, kažu u gradskom odboru Stranke slobode i pravde.

U ovoj stranci smatraju da je na pomolu socijalna katastrofa u Kragujevcu, te da gradu preti isti onaj  scenario od pre dve decenije, pa postavljaju pitanje da li će Kragujevac opet postati Dolina gladi?

Podsećaju da Republika Srbija ima 33% udela u vlasništvu FCA Srbija, a samim tim i da Vlada Srbije mora, kao suvlasnik fabrike, da ima proaktivan pristup u poslovanju ovog preduzeća.

- Odlazak FIAT-a iz Kragujevca ostavio bi nesagledive posledice po grad, od toga da bi bez posla ostalo blizu 4.000 radnika, što bi ugrozilo opstanak 4.000 porodica, do toga da bi se i prihod od poreza na zarade značajno smanjio i time dodatno uticao na loše stanje u budžetu, što bi otežalo funkcionisanje grada, ističu u kragujevačkom odboru SSP-a.

Treba napomenuti da je porez na zarade najznačajniji i najveći prihod grada, a da gradska vlast već sada treba da bude oprezna i da preduzme mere štednje jer se on, po svemu sudeći, neće ostvariti u planiranom iznosu od 3.070.000.000. dinara.

Treba napomenuti takođe, da u ovom trenutku u Kragujevcu postoji i porast broja nezaposlenih za 1.600 u odnosu na decembar mesec 2020. godine, što će za posledicu imati da prihod od poreza na zarade neće biti ostvaren u planiranom iznosu. Drugi problem, ukoliko dođe do smanjenja broja zaposlenih, je taj što će se dodatno smanjiti potrošnja u našem gradu i time opet povećati nezaposlenost, koja je i sada znatno uvećana u odnosu na prethodni period.

Umesto da se rešava problem, radnicima FIAT-a se nudi posao u Slovačkoj, da budemo precizni, vrši se pritisak na njih da prihvate posao u Trnavi.

- Stranka slobode i pravde je pre mesec dana postavila pitanje u vezi opstanka ove fabrike. Na to naše pitanje, od Predsednika lično, dobili smo odgovor da će u Kragujevac biti ulagano u kanalizaciju i kotlove. Takav odgovor nam samo potvrđuje da Vlada Srbije nije preduzimala ništa na ulaganju u novi model čime je ozbiljno ugrožen grad Kragujevac, dodaju u ovoj stranci.

Smatraju da je potrebno da se što pre predstavnici Vlade sastanu sa većinskim partnerom i dogovore dalji razvoj i investiranje u ovu fabriku, jer Kragujevac ne sme ponovo da postane Dolina gladi.

- Čuli smo, iz medija, pre nekoliko dana, da Vlada Srbije ima plan „B” za fabriku u Kragujevcu, a plan je da je preproda, i javnost  traži odgovor na pitanje svih pitanja za ovaj grad: šta će biti sa FIAT-om u Kragujevcu, da li će fabrika uskoro biti prošlost ili ima budućnost? Ovog puta očekujemo precizan odgovor, zaključuju u Stranci slobode i pravde.