Stanovnici najužeg centra Kragujevca potpuno su lišeni mogućnosti normalnog korišćenja usluga parkiranja, kaže Obrad Turković, potpredsednik Gradskog odbora Stranke slobode i pravde, podsećajući da je zbog radova na Trgu vojvode Radomira Putnika praktično je izbrisano 70 parking mesta u najužem centru grada.

-  Gradska vlast je donela još dve odluke i otišla korak dalje u otežavanju parkiranja svih nas koji imamo malu decu, stare roditelje i kojima je adekvatno parkiranje ne samo pitanje ličnog komfora već neophodnosti. Prva odluka je da se na prostoru ispred Studentskog doma u ulici Branka Radičevića uradi Trg posvećen grupi Smak čime će se broj parking mesta dodatno smanjiti. Druga odluka je da se sve većem broju preduzetnika i preduzeća daju u zakup parking mesta i time ograniči ostale korisnike da ta mesta koja su obeležena žutom trakom koriste u periodu od 07 do 20 časova, kaže Turković.

Dodatni teret svima u gradu Kragujevcu, po Turkovićevim rečima, pričinjava odluka o poskupljenju stanarskih parking karti koje su se desile dva puta u poslednje dve godine kao i uvođenje naplate parkiranja u MZ Aerodrom.

- Bićemo kapriciozni pa dajemo predlog JKP „Šumadija“ da se ovde ne zaustave nego da nastave i da sva raspoloživa parkig mesta daju u zakup svima onima koji žele, i tako potpuno onemoguće građanima centra grada da na pristojan način koriste svoje pravo na parkiranje, kaže Turković.

U gradu na Lepenici, inače, ima 6.200 parking mesta na otvorenim parkiralištima, oko 1.000 parking mesta u zatvorenim parkiralištima i 200 u parking garaži u Ulici Kneza Miloša, što nije dovoljno da zadovolji potrebe za parkiranjem, pogotovo u centru grada.

Da u gradu na Lepenici postoji realna potreba za novim parking mestima znaju i u gradskoj upravi, te je zbog toga lane odlučeno da se u zoni između zgrade Uprave grada i Ulice dr Zorana Đinđića gradi nova javna garaža sa 2 podzemne etaže i ukupno 320 parking mesta.

Namera grada je da se ova javna garaža gradi kroz javno-privatno partnerstvo sa elementima koncesije. Privatna firma imala bi obavezu da projektuje i izgradi javnu garažu svojim novcem, te plati koncesionu naknadu, a za uzvrat bi dobila da određeni period naplaćuje parkiranje u ovoj garaži, doduše, visinu cene parkiranja i dalje bi određivao grad.

Od ove ideje grad nije odustao iako su već dva javna poziva za izbor privatnog partnera koji bi učestvovao u ovom poslu propala. (Vidi LINK).