Pod sloganom „Spojeni matematikom“ u Narodnom muzeju, u organizaciji Centra za promociju nauke i Matematičkog instituta SANU, a u okviru Naučnog kluba Centra za obrazovanje Kragujevac, počelo je obeležavanje četrnaestog po redu „Maja meseca matematike –m3“.

- Četrnaestu godinu zaredom govorimo o jednoj od najstarijih, ali i najnaprednijih nauka – matematici. Nauci koja nije samo zbir formula i teorema, već jezik kojim komuniciraju sve STEM oblasti – nauka, tehnologija, inženjerstvo i matematika. Iako od ključnog značaja, matematika je često doživljena kao teška i neshvatljiva i upravo je zato neophodno da je promovišemo. Da je prikažemo kao alat kreativnosti, rešavanja problema i donošenja odluka. Jer matematika nije samo školski predmet – ona je način razmišljanja. Zato je na svima nama da joj obezbedimo mesto koje zaslužuje – u učionicama, u svakodnevnom životu i u kreiranju budućnosti, izjavila je Danijela Vučićević, v.d. direktora Centra za promociju nauke.

U Kragujevcu je poseban akcenat stavljen na izložbu „Žene u STEM-u“ koja posetioce vodi kroz četiri tematske celine i donosi inspirativne priče pionirki i savremenih naučnica koje motivišu buduće generacije. „Kako čitamo genome“ objašnjava ulogu DNK u čuvanju i analizi podataka, sa posebnim naglaskom na bioinformatiku i etičke izazove. „I mi smo veliki podaci“ istražuje uticaj velikih podataka na naše odluke, društvo i budućnost. „Podaci iz svemira“ prikazuje kako sateliti prate Zemlju i na koji način njihovi podaci doprinose unapređenju poljoprivrede i zaštite životne sredine.

Pored izložbe, Centar za obrazovanje Kragujevac je domaćin i bogatog pratećeg programa, radionica, predavanja, filmskog programa i escape room sadržaja, namenjenih svim generacijama ljubitelja nauke.

Ovogodišnji m3 čiji je fokus STEAM pristup, koji integriše nauku, tehnologiju, inženjerstvo, umetnost i matematiku u jedinstvenu i povezanu celinu u Kragujevcu traje do 31. maja, a potom se nastavlja u Beogradu i drugim gradovima širom zemlje kroz mrežu naučnih klubova Centra za promociju nauke.