Završetak radova na obilaznicama oko Kragujevca našao se na popisu infrastrukturnih projekata koje će sprovoditi kineske firme, a koje je predsednik Srbije Aleksandar Vučić najavio nakon sastanka sa sa ambasadorkom Kine Čen Bo.

Severna i Južna obilaznica oko Kragujevca dva su velika projekta o kojima se decenijama govori, ali je za sve to vreme malo toga je urađeno.

Da podsetimo, Severna obilaznica, o čijoj se gradnji pričalo još sedamdesetih godina prošlog veka, počela je da se pravi pre desetak godina, ali je zbog finansijskih i problema sa eksproprijacijom zemljišta gradnja obustavljena. Projektom je bilo predviđeno da početak ove saobraćajnice bude na kružnom toku kod „Đurđevdanskog krsta”, na samom ulazu u grad, ali se od ove ideje odustalo zato što se Kragujevac, izgradnjom industrijskih objekata, širio ka Batočini. Umesto toga, novim nacrtom je predviđeno da se severna obilaznica pomeri upravo ka Batočini i Koridoru 10, te da počne da se gradi u selu Cvetojevac.

Prema nacrtu kragujevačkog „Urbanizma”, severna obilaznica će proći kroz 12 katastarskih opština – sela: Cvetojevac, Jovanovac, Novi Milanovac, Opornica, Desimirovac, Poskurice, Divostin, Drača, Drenovac, Đuriselo, Dragobraća i Goločelo.

Izgradnjom Severne obilaznice biće rasterećen centar grada od tranzitnog saobraćaja.

Sa druge strane, planovi za Južnu obilaznicu oko Kragujevca počeli su pre par decenija. Prema tim planovima, ova obilaznica je trebalo da ima jedan od najdužih tunela u Srbiji, pošto je ideja bila da put prođe ispod naselja Bresnica i Pivara. Ulaz u Južnu obilznicu je prema planu bio ispred ulaska u Kragujevac, sa leve strane kada se dolazi iz Beograda, a izlaz kod naselja Beloševac, direktno na kapiji „Zastava pirotehnika”.

Od ovih planova se ubrzo zbog visokih troškova odustalo. Takođe, razvoj Južne obilaznice je zaustavljen kada je na njenom koridoru formirana industrijska zona Grošnica, u kojoj su izgrađeni proizvodni pogoni najvećih Fijatovih kooperanata.