Najave državnih funkcionera i čelnika Beograda da će metro u prestonici platiti svi građani Srbije i da to tako i treba da bude, predstavlja alarmantan porast nepoštovanja i prema novcu i prema građanima Srbije van Beograda, samatraju u Nacionalnoj koaliciji za decentralizaciju, pitajui se da  li nam je, pored ekološkog, potreban i decentralizacijski ustanak zbog beogradskog metroa.

NKD podseća da je gradnja, koja će prema najavama koštati 6 milijardi evra, počela bez tendera i bez podrške struke, a da građane Srbije, „niko ništa nije pitao“.

- Za razliku od starih centralizacijskih nedela, kada su opravdanja iz Beograda bila različita, ovoga puta centralizatori su se usaglasili. I ministar saobraćaja Tomislav Momirović i zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić za to što cela Republika finansira skupi i polu-sumnjivi metro imaju isto nesuvislo objašnjenje – da Beograd daje više u budžet nego što uzima i da Beograd finansira auto-puteve kroz Srbiju i ne buni se, navodi se u saopštenju NKD.

Osim što izjave Vesića i Momirovića predstavljaju „nepoštovanje građana Srbije koji žive van Beograda“, u NKD tvrde da dva funkcionera i manipulišu informacijama.

- I Vesić i Momirović manipulišu statistikom i informacijama. Svi u Srbiji daju više u republički budžet nego što iz njega uzimaju. Od 10 dinara uplaćenih u budžet, lokalu se vrati samo 1 dinar. Decenijsko centralizatorsko forsiranje Beograda i zapostavljanje ostalih regiona dovelo je do toga da 45% zaposlenih u privredi radi u Beogradu.

Auto-putevi su nacionalna i transnacionalna stvar, a ne lokalna. Podsećamo da lokalne samouprave po Srbiji same finansiraju puteve u svojim gradovima i opštinama, pa “argument” Vesića i Momirovića ne stoji. Ti putevi nam i te kako fale, a nismo videli i čuli Vesića da o tome brine. Podsećamo i da je Republika odbijala da finansira lokalne projekte dok ne preuzme vlasništvo, kao što je bilo u slučaju niškog aerodroma, zaključuju u NKD i ističu i da dele ekološku zabrinutost da će metro gde mu mesto nije, kako kaže struka, ugroziti vodoizvorište građana glavnog grada.

Radovi na izgradnji metroa u Beogradu počeli su 22. novembra na Makiškom polju, gradnjom infrastrukture i nasipa budućeg depoa.

Zamenik gradonečelnika Beograda Goran Vesić kazao je da je ovo najvažniji projekat glavnog grada u 21. veku i da će Beograd do 2030. godine dobiti dve linije metroa dužine 42 kilometara sa 43 stanice, 223 kilometara BG voza sa 76 stanica i 500 polazaka dnevno i 42,6 kilometara nove tramvajske mreže, objavljeno je na sajtu Grada Beograda.

Nacionalna koalicija za decentralizaciju građanima Srbije pak poručuje: „Sledeći put kada vam zasmeta rupa na krovu škole, rupa na putu ili kada vam zatvore ambulantu, sigurno će vam biti lakše kad znate da je vaš novac otišao na izgradnju veličanstvenog metroa“.