Više od polovine korisnika interneta u Srbiji kupuje robu ili usluge putem interneta, pokazuje istraživanje Republičkog zavoda za statistiku. Ako se ima u vidu da u Republici Srbiji preko 3,2 miliona građana koristi računar, proizilazi da je 1,6 miliona građana barem jednom pazarilo preko interneta.

Po rečima Zorana Nikolića iz Organizacije potrošača Kragujevca procene su da će internet trgovina u narednom periodu konstantno rasti, ali i da baš zbog toga potrošači treba da budu dobro informisani o svojim pravima.

Šta kupci treba da znaju kada kupuju online?

1. Vodite računa o mestu kupovine - Nije isto kupovati u online šopu zvaničnog trgovca i na starnici na društvenim mrežama. Registrovane internet trgovine imaju na svojim sajtovima ime firme, adresu, matični broj, PIB. Kupovinom na zvaničnim stranicama kupci imaju veći stepen zaštite. Sa druge strane, ukoliko kupujete putem stranice na društvenim mrežama u istoj situaciji ste kao i kad robu kupujete od bilo kog fizičkog lica.

2. Kada kupujete robu od registrovanog trgovca imate pravo da kupljenu robu bez ikakvog obrazoloženja vratite u roku od 14 dana. Podrazumeva se da kupljenu robu vraćate u stanju u kakvom ste je dobili. Neće se uvažiti povraćaj robe ukoliko ste, recimo, kupili haljinu, nosili je, pa je oprali i sada želite da je vratite.

3. Ukoliko se na proizvodu kupljenom od registrovanog trgovca pojavi nedostatak, proizvod ne funkcioniše, pokvari se itd., potrošač ima pravo da reklamira kupljenu robu, u roku od dve godine od dana kada mu je roba isporučena, i to po osnovu zakonske odgovornosti prodavca za saobraznost prodate robe. Ukoliko je za kupljeni proizvod dobio garanciju, potrošač ima pravo da robu reklamira u toku trajanja garantnog roka, npr. garancija na proizvod tri godine (član 56. Zakona).

4. Kupac koji kupuje od registrovanog trgovca ima pravo da raskine ugovor ukoliko mu trgovac ne isporuči robu u ugovorenom roku, a potrošač je obavestio trgovca da je isporuka na određeni dan od suštinskog značaja za njega.

5. Kada kupujete online od fizičkih lica (stranica na društvenim mrežama), nemojte slati novac unapred. Ako je moguće, dogovorite se da prvo dobijete robu. Takođe, nemojte slati broj kartice, PIN ili druge podatke o kartici putem elektronske pošte.

6. Obratite pažnju na bezbednost plaćanja, čak i kada vam online shop izgleda profesionalno – obratite pažnju da li je stranica osigurana SSL protokolom (da li postoji simbol katanca sa URL adresom koja počinje sa „https“). Takođe, izbegavajte direktne transfere novca (kao što je kod nas, na primer, Wester Union).

7. Pre kupovine dobro se informišite o cenama proizvoda, mogućnosti reklamacije, terminu i načinu isporuke, dodatnim troškovima, odgovornosti prodavca za saobraznost prodate robe...Pretražite i komentare korisnika i iskustva kupaca jer tu možete dobiti značajne i korisne informacije.

Novo na portalu Pressek

Portal Pressek pokreće servis putem koga ćete robu i usluge moći da kupujete po sniženim cenama. Kompletna ponuda nalaziće se u odeljku Kuponi.

Na ovoj stranici povremeno će biti dostupni i kuponi za besplatan ulaz na predstave, koncerte, filmske projekcije...

Ukoliko želite da prvi dobijete informacije o najnovijim ponudama popunite formular na ovom LINK-u i označite polje da želite da dobijate obaveštenja o najnovijim ponudama.